Sunday, May 1, 2011

Nephrotic Syndrome VS FED NONI


TENGOK BETUL - BETUL..........................!!

Yang seorang ni kurus......




INI???



DAN..............

yang ini ?? bukan main tembam!!
'Mereka' ni bukan kawan, kembar tak seiras pun bukan..
Tapi yang pasti... 'mereka' adalah anak saya .... NURUL :)

Masih ingat dengan cerita Nephrotic Syndrome yang saya ceritakan dulu? Gambar - gambar ini saya ambil sebelum dan semasa Nurul menghidap penyakit itu buat kali pertama. Apa agaknya reaksi anda jika perubahan drastik ini berlaku hanya dalam masa kurang dari 2 minggu?
Jujur saya katakan... ia amat menakutkan ...amat merisaukan.. !!Kesan dari Prednisolone yang diambil itu menyebabkan selera makannya menjadi - jadi. Sehingga sampai satu tahap perutnya tegang dek kerana penuh dengan makanan tapi masih terus mahu makan? 2 hari tidak membuang air besar, sudahnya satu malam dia berguling kesakitan sebelum berjaya 'mengeluarkan' apa yang sepatutnya dikeluarkan 2 hari sebelum itu.
Sejak mendapat 'wajah' baru ini tak ada orang yang tak menoleh 2 kali bila terpandangnya..Semuanya geram dengan muka tembam dia. Dan setiap kali itu juga Nurul akan mengomel sendirian..."ngape orang asyik tengok adik?tak tau ke adik ni sakit?" Dan masa itu jugaklah air mata saya meluncur laju...
Sejak berlaku relapse kali pertama (2 tahun lepas) saya bertekad untuk memastikan penyakit ini tidak singgah dalam hidup Nurul lagi...Dan syukur alhamdulillah, selepas discharged dari hospital, dia diberi ubat seperti biasa sehinggalah doktor mengarahkan pemberian diberhentikan begitu juga pemantauan air kencing menggunakan dipstick..
Setakat ini, alhamdulillah Nurul sihat..result air kencingnya semua -ve..meaning tak de protein yang lolos!! Dan... inilah RAHSIANYA....



FED NONI.......

Betul... ubat inilah yang saya beri pada Nurul ;) Tak de steroid..or what ever..bahan asasnya cuma mengkudu. Paling penting ia disahkan HALAL (JAKIM) dan SELAMAT oleh KKM. Itu yang membuatkan saya berani menggunakan produk ini dan terus jadi STOKIS !! Bukan senang saya nak 'tergoda' dengan sesuatu produk ni wei....sehingalah saya melihat hasilnya..






Wajah Nurul kini... :)

ALHAMDULLLAH....


































































































11 comments:

Anonymous said...

helo.,sa nak tnya pasal fed noni n syndrome nephrotic.ni alamat email sa missieguanis@yahoo.com

Anonymous said...

Assalam saya pun nk tnya pasal syndrome nephrotic ni email saya di annurlyna@yahoo.com atau cal 010-4379358

Nissa said...

Semoga penjelasan saya melalui telefon dapat membantu puan berdua ya..

Zyomar said...

as salam. saya nak tahu info lebih lanjut pasal ubat ni. nadhiyaul.gmail.com r 013-4568963

Nissa said...

Salam..Puan Nadzirah, saya boleh dihubungi di talian ini.. - 019 - 6151126..tq

arenief said...

salam..

Nak tanya, ubat nie boleh ke bagi kat kanak2 umur 4 tahun.

Nissa said...

arenief, ya boleh.. malah ia boleh dititiskan dalam susu anak juga sebab fed noni tidak mengandungibahan kimia tetapi semata -mata pati mengkudu.

halimah esman said...

Salam pn nissa bole x sy nk tau tntg ubt ni.nk dptkn di mana?sbbnya sy da bbrpa kli relapsed nephrotic syndrome dsbbkn iga nephropaty(based on renal biopsy done 2011).bdn sy mkin da x brmya.pls info sy

Unknown said...

Assalamulaikum

boleh saya tau dimana nak cari pengedar sah fed noni ni.. anak saya dah 8 hari dihospital air kencing still bacaan 3+..ada wassap ke wechat ke.. Boleh saya bertanya pasal pengalaman saudari
whatsapp 0193848435

hafizi

Unknown said...

Salam ..
En. Hafiz dan Puan Halimah
boleh wassup saya di talian ini 019 - 6151126.Terima kasih.

Unknown said...

Asslm puan...nama ros..ank saya br je di sah kan nephrotic sindrom..day 20...12 hr dlm wad..alhamdulillah day 10 urine nagetif...sama mcm ank puan..saya terkejut dgn perubahan anak saya..dm 2 minggu muka bulat mcm bulan...dia mkn prednosolone 9 bijik sehari...mn saya nak cari jus tu ye...nak bertanya...jus tu pahit x..susah x budak2 nak mnm..anak saya 4 thn...klu masih mkn ubt hos tu..blh x mkn jus tu..or kena tunggu doc stok ubt dl br mula mkn jus tu...please puan..wssp saya..013-5984161..tq sgt2